Daisypath Anniversary tickers
Domo-kun Link Select

Jun 22, 2012

cinta seorang wanita kepada suaminya..

*****

hari ini kita diijapkabulkan, betapa bahagia nya hati saat kau melafazkan akad,, ikhlas kau memperisterikan ku,, mengalir deras airmata ku ini tanda bahagia dan seperti tidak percaya dengan apa yang baru terjadi,, aku kini milik kau seorang,, aku cinta kau sampai mati,, sesungguhnya syurga seorang wanita terletak di kaki suaminya,, kegagalan kisah kita yang lalu kita jadikan iktibar,,,

*****

kini, sudah dua bulan kita menjalani alam rumah tangga yang begitu indah,, betapa bahagia nya,, hanya Tuhan saja yang tahu,, aku berhenti dari kerja aku semata-II untuk mu sayang,, aku mahu berikan sepenuh perhatian ku padamu agar kau tak rasa keperitan hidup berumahtangga seperti kegagalan kau berumahtangga sebelum ini,, sewaktu dirimu diabaikan oleh insan bergelar isteri,,, aku ingin jadi yang terbaik buat dirimu,,

*****

kau melafazkan niat untuk berpindah ke rumah baharu,, aku terima dengan senang hati,,apa pun yang kau lakukan,apa pun keputusan kau,, aku sokong,,, kejayaan seorang ada seorang wanita di belakangnya memberi semangat,, aku mahu jadi pembakar semangat kau untuk jalani kehidupan ini,,

*****

tiada ku sangka,, kau khabarkan kepada bekas isterimu akan tempat tinggal kita yang baharu,,ketika kau tiada dirumah,, aku diserang olehnya,,aku diugut bunuh olehnya,,dia tidak mahu lihat muka aku saat suami ku melawat anak mereka,,aku menegakkan hak aku,,tapi,, aku diditendang,,diperut,,sangat sakit,,ya Allah,, sakitnye,, aku mengadu kepada kau wahai suamiku,, tapi kau sedikit pun tidak percaya akan kata-II ku,,apakah kau masih menyayangi bekas isterimu?? dahulu kau kata membencinya,,,tapi kini,, kau seperti menyebelahi dia,,, aku,,?? aku mencintai dirimu duhai suamiku,, aku menyayangi mu,, 

*****

hari ini,, kau membawa anak-II mu jalan-II ditepi pantai,,seperti yang dilarang,, aku tidak boleh menunjukkan muka ku dihadapan muka bekas isteri suamiku,,aku tak mahu perkara yang tak ingini berlaku,, aku lakukan semua ini demi untukmu wahai suamiku,, aku mengalah demi mu,,aku juga inginkan zuriat bersama mu,,,aku melihat dirimu bergembira bersama anak-II,, tapi bukan anak-II ku,, bukan aku tak boleh terima kehadiran anakmu,, tapi kerana sikap bekas isterimu,,

*****

betapa gembiranya hatiku ini,, aku disahkan hamil,,, Ya Allah,, kau kabulkan doa ku,,,ku pasang angan-II indah kebahagiaan pengikat kasih antara aku dan suami bakal bertambah erat,,, semua ini demi untuk mu suamiku,, kau lah segalanya bagiku,,

*****

aku kebingungan,,apakah benar kata-II doktor sewaktu melakukan pemeriksaan,,TIADA BAYI DI DALAM KANDUNGAN KU,,
aku tertekan,,
setibanya dirumah,, aku sesak nafas,, tiba-II kesakitan yang amat sakit meresap keseluruh urat tubuh ku,, ku lihat cairan merah pekat mengalir dicelah kangkang ku,, aku terus pengsan dan tidak sedarkan diri,,-------

*****

sedar-II sahaja dari pengsan,, aku berada dihospital,, tiada suami di sisi ku,, mungkin datang lewat kerana bekerja,, aku terima,, tapi aku sangat memerlukan kau saat ini,, doktor mengesahkan ada ketumbuhan didalam rahimku,, sewaktu mengandung,, ketumbuhan itu juga mula tumbuh,, oleh sebab itu bayi ku tidak lekat,,  rahim ku terpaksa dibuang untuk buang ketumbuhan yang ada dirahimku ini,,
ZZAaazzz
bagaimana aku ingin melahirkan zuriat buat suamiku,, bagaimana?? aku terpaksa merahsiakan ini semua dari padamu wahai suamiku,, aku ingin lahirkan zuriat untukmu, itu satu yang ku impikan,,

*****

setelah 6 bulan keluar dari hospital,, aku berjaya merahsiakan penyakit ku darimu duhai suamiku,, aku tahu akan risiko yang bakal ku tanggung jika tidak menjalani pembedahan secepat mungkin,,dan ia juga ia bakal meragut nyawaku,, hari ini aku ingin lakukan yang terbaik untuk suamiku,, aku ingin dia merasa bahagia bersama ku,,

......

"abang, mari kita duduk bersembang,, saya sudah siapkan air untuk abang" sapa ku lembut kepada suami ku,,
"baiklah, mari yer,, manis nya isteri abang hari ni, lain sangat abang tengok hari ni" balas suami ku manja sambil mencubit manja pipiku,
"tak ada apa-II lah abang, abang duduk dulu ye, saya ambilkan air sebentar," aku meminta diri untuk mengambil air, tiba-II kurasakan yang tidak enak,, perutku terasa sakit,, badan ku sejuk,, semalam sakitnya sikit-II sahaja,, tapi hari ini,,, dulang yang berada di peganganku jatuh ke lantai,, aku tidak berdaya,,nafasku terasa berat,,kesakitan itu amat perit,, aduhhhhh,, semuanya gelap dari pandangn,,,,,,,,


<<<surat untuk suamiku yang tercinta>>>


assalamualaikum,

suami yang kucintai,

hanya aku cinta kau seorang,, tiada yang lain di dalam hati ini,,
maafkan daku kerana merahsiakan akan kesakitan yang kualami,, hati aku gusar sekiranya kau tidak dapat menerima akan keadaan yang aku alami ini,, aku sangat menyintai dirimu,, satu yang ku angan kan adalah melahirkan zuriat darah dagingmu,,sama-II melayari kehidupan dengan cahaya mata hasil darah daging kita,, namun aku sedar akan ketidaksempurnaan diri aku,, aku memohon seribu keampunan dari mu kerana merahsiakan akan penyakit yang aku alami,, aku tidak mahu hidup mu dalam kesulitan,, aku mahu hidupmu bahagia,,penuh dengan senyuman,, berjanji lah wahai suami ku tercinta,, redhakanlah akan pemergianku ini,, kahwini seorang wanita yang boleh menjaga dan memberi zuriat untuk dirimu,, maaf akan kekurangan yang ada pada diriku,, 

salam akhir dari isteri yang amat menyayangi dirimu sepenuh hatimu,,
~cahaya qaseh~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...