Domo-kun Link Select

Jun 22, 2014

Kesian Afif

Hi Sunday..
Hi evelibedi..

hari ni macam hari-hari yang sebelum ni. rutin harian masak mengemas dan jaga anak buah kesayangan. amsyar dan afif.
bosan gak kan lau jadi surirumah sepenuh masa sebab asyik wat rutin harian yang sama?
hari ni rajin terlebih sikit nak kemas baju-baju lama yang dah guna masa zaman purba kecik-kecik dulu.
kemas punya kemas aiyak wa terjumpa ini balang lo terlipat bagus dalam sampul...
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=

total RM190

hahaha..untung tak untung. upah la tu nama nya kan. buat baik dibalas baik. kan tu dah terbukti. tak sia-sia hari ni duk mengemas rumah. dapat hadiah... ^_^
tapi semua tu aku tak telan sorang-sorang la tau. aku ambik sikit, dan selebihnya aku bagi mak untuk buat kenduri nanti.

#Allah akan balas setiap perbuatan baik yang kita lakukan. ingat tu. In Shaa Allah...

fuhhh...

dapat durian runtuh la katakan.. tersandar sekejap kat kusyen rumah.
tiba-tiba terfikir wide shawl yang aku bawak balik dari hostel, aku duk letak baik-baik dalam beg. ermm,, nak bagi kak lang la, sebab dia cakap nak wide shawl hitam putih. aku pun ape lagi. pi lah bagi kat kak lang. afif anak pertama dia pula ade kat situ. -----jeng jeng jeng------ aku dah fikir benda nakal dah ni......
terett ttteeeettt teett aku dah berjaya membuat kan afif kelihatan manis bersama wide shawl nya.. hahahaha.. inilah hasilnya..
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=

peace!
abang-abang kat luar sana nak kenal tak ngan saya?
comel tak saya?
cantik tak saya?

dah-dah! tak boleh ajar pakai lama-lama. mau dia suka pakai benda ni sampai besar nanti, niaya je aku kat dia ni.kang tak memasal aku yang jadi punca penyebab lau dia nak pakai wide shawl ni lau keluar rumah... ish ish ish..
sempat aku pesan lagi kat dia. "afif tak boleh tau pakai ni lagi, ni untuk perempuan je, orang lelaki tak boleh pakai ni" then, pandai dia jawab "orang lelaki kena pakai songkok kan ateh kan"
ha... bagus! lega aku dengar dia cakap. tau fikir benda yang betul dah anak buah aku ni. bijak bijak... 

#bayi ibarat kain putih. ibu bapa lah yang bertanggungjawab mencorak dan mewarnai untuk menjadi kan hasil kain tersebut. samada nak hasilkan kain tu yang cantik yang berguna untuk orang ramai atau pun sebaliknya..  peace..!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...