Domo-kun Link Select

Feb 16, 2013

kerana 6 tahun lalu menemukan aku dan dia

permulaan yang singkat, antara aku dan kau,
tak pernah terlintas,
hanya 1 soalan
"ada tak puas hati ngan aku ke"
thats question,
buatkan kau renggang dari aku,
buatkan kau nak jauh,
adakah berkaitan dengan apa yang pernah kau katakan sebelum ni,
tentang hati,
ya! kerana hati,
thats mean,
kau mengalah kerana aku punya si dia,
terima kasih sahabat,
kau lah sahabat aku,
tiada ku duga, perasaan dari awal perkenalan, hingga ke hari ini,
kau simpan dan jaga,
tanpa aku sedar kehadiran kau,
memberi aku senyuman, memberi aku tawa, tanpa tangisan.
tapi, aku punya si dia yang buka pintu hati aku,
maaf atas segalanya.....
aku harap kau lah sahabat aku selamanya.

:)

Feb 15, 2013

introduce myself, never too late :)

my name is maslizah, people who know me very well love to call me ija, dont know how they can  get the name, so, its up to you want to call me mas or ija, :)

aku sayang family aku,
aku sayang kawan-II aku,
tapi,
seriously,
macam mana tah nak tunjukkan,
aku tak tahu,
tak tahu macam mana nak caring,
tak tahu macam mana nak "kepoh",
tak tahu macam mana nak share apa yang aku rasa,
kat dorang yang aku sayang dorang,
especially,
my family,
i love all of them,
aku ego? yeah! maybe,
but, aku tetap aku,
tiada yang dapat mengubah aku,
kerana ini adalah diri aku,
aku adalah aku,
and now,
aku cuba bangkit perbaiki diri,
belajar apa yang patot aku belaja,
not for me only,
but, for all my "sayang"
parents, family, friends,
and the love one.. :)

Feb 12, 2013

merindui mu

ayah,
saat ini anakmu ini merindui kamu,
ingin ku rasa pelukan erat seorang insan bergelar AYAH,
tak puas ku rasa kasih dari mu,

ayah,
aku cemburu pada insan-insan yang dapat memeluk erat ayah nya,
aku cemburu pada mereka yang bercerita hal ayah nya,
sesungguhnya pada ketika itu,
hatiku sering teringatmu,

Ya Allah, redha kan lah hati ku ini,
dengan segala ketentuan,
sesungguhnya, Kau lebih menyayanginya.

Ampuniku Ya Allah kerana sering alpa,
dengan segala ketentuan-Mu,
aku hanyalah seorang hamba-Mu yang lemah,
dalam menempuh kehidupan yang mencabar ini..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...